about Athens


det börjar bli kaos här i greco. idag så är det massive strejk, PÅ RIKTIGT massive strejk, inte ens polisen jobbar. idag på metron (den hoppart över några avgångar - fast den strejkade inte annars) så var det FULLT. ni vet sånna bilder eller klipp man sett från hur tunnelbanan är i kina? aaa, men TYP så.

med allt detta kaos så börjar folk t.a.p.p.a. d.e.t. när jag tog metron hem (då det var så knökigt) så var det en ung kvinna (23 bast kanske?) som började puttas och typ fightas med en knutte till man, för att - läs riktigt noga nu - han hade sin hand, för att stödja sig på pelaren, lite för nära hennes ansikte.

what's wrong with u ppl? jävla djur


ps. vill bara meddela dock, att ALLT ni läser i svenska medier om hur situationen är här i Aten ska ni ta med en nypa salt. all fakta, alla siffror, allting. allt jävla facking Reinfeldt säger, allt Bildt säger - ta det med en, mycket stor, nypa salt. De och ni i Sverige vet verkligen inte ett skit hur situationen är här i Grekland. Även om jag kan sitta och klaga här (faktiskt, riktiga första gången jag klagar), så lever jag iaf i det. Fast, när man tänker efter, så lever jag inte heller direkt i det - men det gör mina släktingar, familj, kompisar och bekanta. och det som framställs i media i Sverige, stämmer inte överens med verkligheten här.

peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar