ATTENTION/'BOUT FOOD

jag tränar mycket, och jag försöker äta så bra som möjligt. Jag är inte petig, men jag gillar inte att äta massproducerad industriell framställd mat gjord på typ E894389 och liknande. Jag håller mig uppdaterad om vad som är nyttigt, vad som innehåller vad, jag kollar alltid på innehållsförteckningen och jag tror på grönsaker och frukt (som jag för tillfället enbart köper på Farmers Market).

Häromdagen såg jag filmen Food Inc. (något jag hade skjutit upp jävligt länge), och det första jag gjorde efter att ha sett filmen var att dra till närmaste super market och köpa ekologiskt. Fanns det inte ekologiskt i det jag ville ha, då köpte jag iaf grekiska produkter.

Den här filmen, är något jag tycker varje svensk, amerikansk (fast det kommer ju aldrig hända), grekisk what ever skola borde visa och undervisa om. det borde lagstiftas. Den här filmen förklarade allting, allt som kapitalismen gör av våran mat. OBS!! filmen är väldigt Amerika-inriktad, i Sverige är det (vad det verkar som, men man vet ju aldrig) lite bättre koll , lite fler restriktioner på matmarknaden osv.

Jag kan ju säga såhär, jag som ÄLSKAR kycklingfilé, jag kommer inte kunna köpa kycklingfilé längre utan att äcklas. OM jag ens kommer köpa någon kycklingfilé.

Ni måste se Food Inc. helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar