CONSTANTINOPLE

 off we go to istanbul (klassiskt på-flygplatsen-väntar-på-flyget-kort).
 FRAMME I ISTANBUL!!!
 hur mysigt? vårat hotell Little House Hotel låg på denna gatan.
 ortodox kyrka vi besökte första kvällen i Istanbul. Min väns morfar hade döpts här, så vi ville checka it out.
 Vi bodde två minuter ifrån Taksim Square. Som typ är något som Times Square, fastttt tyyppp.
varje kväll, alltså, jag menar då VARJE kväll så var vi på Saray Muhallebicisi (länkar deras hemsida, med deras att dö för-desserter --->> CLICKCLICK). Den här kvällen åt vi Kazandibi och Saray Muhallebisi. Lita på mig när jag säger att Turkiet är oslagbart när det gäller desserter.
 Utanför Dolmabache Palace, sipping on that turkish coffee.
Inne i Dolmapache Palace fick man inte ta foton. sket jag fullständigt i och smygfotade kristalltrappan (typ allt är i kristall, niiicceee vareee).
sultanerna hade soft tak också. inte alls mycket slavarbete här
 vi kollade in the blue mosque också, inte alls lika cool som Agia Sofia, but it was at least a good try.




..........det kommer mer bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar